Inspirerende leseropplevelser for aktive gjester
Magasin Hemsedal er fjellbygdas destinasjonsmagasin. Det presenterer mangfoldet og det brede spekteret av tilbud og opplevelser i Hemsedal. Hovedfokuset er på alpin- og vinteraktiviteter. Destinasjonen Hemsedal er en av Norges sterkeste merkevarer innen ski- og fjellturisme. Magasinet er gratis. Fra november til mai er magasinet tilgjengelig på alle knutepunkt, i og rundt Hemsedal. Om lag 16.000 magasiner sendes ut sammen med sportsmagasinet «Fri Flyt» i november. Leserne kommer fra både fjern og nær. Likevel hovedsakelig fra området rundt Oslo og Bergen. Magasinet leses også av Hemsedals mange gjester fra hele Skandinavia.

Den lokale redaksjonen
Designet er nøye balansert for å tiltrekke en bred målgruppe. Både for å løfte frem det varierte innholdet, men også for å overraske kreativt. Tørre å ta seg friheter i layout og form. Visuelt skal magasinet skille seg fra annen markedsføring fra hovedannonsør og oppdragsgiver Skistar AS. Det skal gi et mer selvstendig inntrykk en tradisjonell turistinformasjon og inspirasjon.
Livlig og entusiastisk design – for en aktiv målgruppe
Valg av farger og fonter representerer en vinterdestinasjon som definitivt har noe for alle. Men det er også litt heftigere, sammenlignet med andre kommersielle «giganter» i Norge. Dette helt i tråd med strategien som er lagt ned for turistbygda. Syttitalls-serif og en ekstra bred sans-serif gir en typografisk kombinasjon med et moderne og lidenskapelig preg. En miks av fyldige og jordnære toner i fargepaletten brukes generøst. På denne måten skapes liv og entusiasme, som passer fint til den aktive målgruppen. Gjennomtenkte detaljer som spotlakk på ubestrøket papir i tittelen, formidler litt ekstra kvalitet.






