fbpx

Magasin Hemsedal - destinasjonsmagasin som inspirerer

Merkevarebygging / Redaksjonelt design / Grafisk design | skistar | kaos
Magasin Hemsedal er en «baby» for vårt Kaos-team. Med god lokalkunnskap og et stort hjerte for fjellbygda, er vi opptatt av å levere nyttig informasjon og de beste leseropplevelsene fra Hemsedal. Det å ha både redaksjonelt og visuelt ansvar har gitt unike muligheter for det årlige prosjektet.

Inspirerende leseropplevelser for aktive gjester

Magasin Hemsedal er fjellbygdas destinasjonsmagasin. Det presenterer mangfoldet og det brede spekteret av tilbud og opplevelser i Hemsedal. Hovedfokuset er på alpin- og vinteraktiviteter. Destinasjonen Hemsedal er en av Norges sterkeste merke­varer innen ski- og fjellturisme. Magasinet er gratis. Fra november til mai er magasinet tilgjengelig på alle knutepunkt, i og rundt Hemsedal. Om lag 16.000 magasiner sendes ut sammen med sportsmagasinet «Fri Flyt» i november. Leserne kommer fra både fjern og nær. Likevel hovedsakelig fra området rundt Oslo og Bergen. Magasinet leses også av Hemsedals mange gjester fra hele Skandinavia.

Den lokale redaksjonen

Designet er nøye balansert for å tiltrekke en bred målgruppe. Både for å løfte frem det varierte innholdet, men også for å overraske kreativt. Tørre å ta seg friheter i layout og form. Visuelt skal magasinet skille seg fra annen markedsføring fra hovedannonsør og oppdragsgiver Skistar AS. Det skal gi et mer selvstendig inntrykk en tradisjonell turistinformasjon og inspirasjon. 

Livlig og entusiastisk design – for en aktiv målgruppe

Valg av farger og fonter representerer en vinterdestinasjon som definitivt har noe for alle. Men det er også litt heftigere, sammenlignet med andre kommersielle «giganter» i Norge. Dette helt i tråd med strategien som er lagt ned for turistbygda. Syttitalls-serif og en ekstra bred sans-serif gir en typografisk kombinasjon med et moderne og lidenskapelig preg. En miks av fyldige og jordnære toner i fargepaletten brukes generøst. På denne måten skapes liv og entusiasme, som passer fint til den aktive målgruppen. Gjennomtenkte detaljer som spotlakk på ubestrøket papir i tittelen, formidler litt ekstra kvalitet.

Magasin Hemsedal 22/23

gå til neste: Oppdatert logo og visuell identitet for Hemsedal Fjellsport

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×