fbpx

Ny visuell profil for Geilo

Historiefortelling / Innsikter og strategi / Tekst / Logo og visuell identitet
Geilo er en av de største pionerene innen reiseliv og skiturisme i Norge. Helt siden 1880-tallet har høyfjellsdestinasjonen vært et førstevalg for reisende fra inn- og utland. Geilo har nå fått ny merkevarestrategi og visuell profil i et stilrent, klassisk og tidløst design. Vi har utført det spennende arbeidet, i tett samarbeid med oppdragsgiver Visit Geilo.

Ny visuell profil for Geilo fra Kreator Kommunikasjon on Vimeo.

Stolt, positiv, ekte, lidenskapelig og aktiv

Den nye visuelle profilen til Geilo bygger blant annet på verdiord som stolt, positiv, ekte, lidenskapelig og aktiv. Geilo er en moderne høyfjellsdestinasjon med en stolt og klassisk historie i bunn. Tradisjoner står sterkt i fjellbygda, særlig den norske turistarven. Det hele startet med engelske lorder som flyktet fra det daglige overklasselivet i hjemlandet. Høyt til fjells kunne de leve et liv de aldri fikk oppleve hjemme i England. De forelsket seg i Hallingskarvet og andre fjell rundt i Skarvheimen.

I dag er Geilo et tett og gjestfritt samfunn, og et rikt og variert tilbud samlet på ett sted. Innbyggerne deler gledelig sin lidenskap og stolthet i det fjellbygda har å by på med besøkende og andre. 

– Vi vil legge til rette for gode møter og opplevelser mellom mennesker på fjellfolkets eget hjemsted. På denne måten skaper vi et levende samfunn der gjesten er i fokus, forteller reiselivssjef Lillvi W. Hole

Arv og innovasjon

Inspirert av både tidlig 1900-talls typografi, knickers, vinterstrikk og tradisjonelle tøymerker. Mikset med en god dose moderne design. Slik har Geilo fått en visuell identitet som er både inkluderende, tidløs og oser av destinasjonens DNA.

– Vi er svært tilfreds med den nye profilen. Vi håper folket vil lære å kjenne det nye uttrykket og følelsen vi nå skaper av vår kjærlighet til Geilo, sier Lillvi W. Hole. 

Tydelig og leken logo

Geilos logo er tydelig, enkel og tidløs. Typografien har tydelige referanser til typografi fra tidlig 1900-tall. I en tid der Bergensbanen ble bygd og reiselivet skjøt fart på Geilo. Balansert mot det moderne knytter den sammen historie og innovasjon på en fin måte. Streken har også klare referanser til Geilos landemerke, Hallingskarvet. I tillegg finnes en leken, animert sekundærlogo, som vekker oppmerksomhet og representerer kjerneverdien «aktiv». 

Naturlig, personlig og moderne

Fargepaletten er jordnær, og hentet fra Geilos natur, året rundt. De gir et beroligende kvalitetsinntrykk, krydret med spreke og friske innslag.Bildemaneren har et todelt fokus. På den ene siden får vi ta del i foto av opplevelsene gjennom betrakteren selv (Point-of-view). Dette skaper et personlig, lidenskapelig og autentisk uttrykk. På den andre siden fokuseres det på det vide perspektivet. Geilo sitt brede mangfold innen aktiviteter, handel og opplevelser. Samt fjellflora og -fauna på den majestetiske vidda. I tillegg har Geilo kjente landemerker som Hallingskarvet og utrolig vakre utsiktspunkt. Disse skal løftes fram i ulike vide perspektiv.

Sjekk ut: Canadian Outdoor – en visuell identitet med tydelige linjer til naturen

Vi har også utviklet flere grafiske former som lar tankene gå til klassiske emblemer og merker. Det speiler igjen den stolte turistarven, men med en moderne vri.

Med tekst som virkemiddel

Med utgangspunkt i verdiene og kommunikasjonsplattformen har Geilo fått et sett med slående, korte payoffs. Disse kan brukes for å fremheve et budskap ekstra på kryss og tvers av aktiviteter og sesonger. Gjerne med et bilde som skaper dynamikk mot payoffen. Generelt er tonalitet et viktig virkemiddel i all tekst som produseres. De skal ose av Geilos viktigste verdier. 

Ny webside og digital satsning

Bærekraft og digitalisering er noe av de viktigste faktorene for alle som jobber med reiseliv, næringsliv og destinasjonsutvikling. Visit Geilo har det siste året også jobbet med ny webside. Denne gjør reiselivsproduktene lettere tilgjengelig for gjester og lokalbefolkningen. Arbeidet har her blitt utført av Visit Group, Be better online og Media Performance. Vi har bidratt med språkvask.  

Visuell profil for Geilo

Ved å bruke den nye profilen konsekvent og riktig vil Geilo bygge en sterk visuell tilstedeværelse. Med ny visuell profil står Geilo godt rustet for fremtiden. Vi takker for godt samarbeid med Visit Geilo, samt Paul A. Lockhart i Mustasch Media. 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/users/kreator/apps/kreator/public/wp-content/themes/creators/single-default.php on line 160
gå til neste: Kortreist (og litt rar) reklamefilm for Ustekveikja Energi

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×