Bakgrunn
Kultur kan være så mangt. Fra kino til kulturminner via bibliotek, kulturskule og ungdomsklubb, for bare å nevne noe. Hvordan lage et univers der alle delene både kan stå tydelige for seg selv, i forskjellige konstellasjoner eller alle samlet? Hol kommune sin kulturetat kom til oss med et ønske om å styrke sin identitet. , og finne en måte å tydelig kommunisere hvem som er avsender, på hvilke arrangement eller tiltak.

Word marks - verbale fellesnevnere
Verdimessig var det viktig å vise sammenheng, det å bli sett, hjerte, skaperglede og mangfold. Vi startet med å bygge opp word marks for kulturetaten. "Ta plass - Ta vare - Ta form" omfavner både drivkraften bak og de positive effektene av kultur.
Kultursky og kulturfigurer
Identiteten bygger på tanken om puslespill. Delene skulle kunne kobles sammen, alterneres og utvikles. "Kulturskyen" er hoved- og felleslogo for hele etaten og "Kulturfigurene" representerer én og én avdeling. Disse kan også kombineres etter et gitt system. De er også tett knyttet opp mot Hol Kommune sin eksisterende profil gjennom fargepalett og typografi.


Tydelig og dynamisk avsender
Resultatet er en profil med stor potensial. På sosiale medier, som fargerik interiør eller som diskret avsender i en plakatmal. Den kan vokse og forandre seg i takt med etaten og kommunen sine behov, og den spiller like godt på lag med flere, som i en solo-forestilling.

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/users/kreator/apps/kreator/public/wp-content/themes/creators/single-default.php on line 160