For en moderne leverandør av fleksible studiealternativ, ble et eldgammelt kunnskapssymbol med profesjonell touch, den rette veien.
Bakgrunn
En vellykket grafisk profil får fram merkevarens personlighet, samtidig som man når ut til ønsket målgruppe. For VGS Privatist var avstanden mellom hvem de er og hvordan de fremstår for stor. På denne måten stod de i fare for å miste potensielle studenter på jakt etter kunnskap.Prosess
Vi ville lage en oppdatert og moderne logo. En logo som kommuniserer kvalitet, profesjonalitet og som er attraktiv for en fremtidsrettet målgruppe. Vi jobbet ut fra den tidigere logoen som symboliserte et eple. Grenene i trekronen viser et nettverk, som matcher produktet til VGS Privatist. Kunnskapens tre er velkjent i skolesammenheng. Fargepaletten er profesjonell, varm og energisk. Et tydelig bildespråk gir en rød tråd for profilen i bruk.Resultat
Kunden har fått en ny visuell identitet med større nedslagsfelt. Den stiller sterkere i konkurranse mot andre aktører. Den visuelle profilen ble dessuten grunnlaget for en helt ny, informativ og lettnavigert nettside. Noe som i utgangspunktet var kundens opprinnelige behov.Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/users/kreator/apps/kreator/public/wp-content/themes/creators/single-default.php on line 160