VGS Privatist - kunnskapsrik grafisk profil

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet
For en moderne leverandør av fleksible studiealternativer, ble et eldgammelt kunnskaps-symbol med profesjonell touch, den rette veien.

Bakgrunn

En vellykket visuell identitet representerer merkevarens personlighet, og attraherer ønsket målgruppe. I dette tilfellet var det litt for stor avstand mellom hvem VGS Privatist var og ville snakke til, og hvordan de fremsto utad.

Prosess

Kunnskap og nettstudier er høyaktuelle emner og vi ville at profilen skulle gi en oppdatert og moderne følelse. Samtidig som den skal være attraktiv for en fremtidsrettet målgruppe, var det også viktig at den kommuniserer kvalitet og profesjonalitet. Symbolene i logoen er en videreutvikling fra tidigere logo som symboliserte et eple. Grenene i trekronen kan tolkes som et nettverk, som matcher produktet til VGS Privatist. Kunnskapens tre er et velkjent symbol i skolesammenheng. Fargepaletten har en profesjonell, varm og energisk symbolikk. Et tydelig bildespråk som visualiserer målgruppen, skaper en rød tråd for profilen i bruk.

Resultat

En helt ny visuell identitet, med større nedslagskraft på markedet, som derfor stiller sterkere i konkurransen mot andre aktører. Den visuelle profilen var en del av grunnarbeidet for å kunne lage en ny, informativ og lettnavigert nettside, som primært var kundens behov.
gå til neste: Gjensidige Hallingdal - reklamefilm med lokal vri

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×