VGS Privatist - kunnskapsrik grafisk profil

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet
For en moderne leverandør av fleksible studiealternativ, ble et eldgammelt kunnskapssymbol med profesjonell touch, den rette veien.

Bakgrunn

En vellykket grafisk profil får fram merkevarens personlighet, samtidig som man når ut til ønsket målgruppe. For VGS Privatist var avstanden mellom hvem de er og hvordan de fremstår for stor. På denne måten stod de i fare for å miste potensielle studenter på jakt etter kunnskap.

Prosess

Vi ville lage en oppdatert og moderne logo.  En logo som kommuniserer kvalitet, profesjonalitet og som er attraktiv for en fremtidsrettet målgruppe. Vi jobbet ut fra den tidigere logoen som symboliserte et eple. Grenene i trekronen viser et nettverk, som matcher produktet til VGS Privatist. Kunnskapens tre er velkjent i skolesammenheng. Fargepaletten er profesjonell, varm og energisk. Et tydelig bildespråk gir en rød tråd for profilen i bruk.

Resultat

Kunden har fått en ny visuell identitet med større nedslagsfelt. Den stiller sterkere i konkurranse mot andre aktører. Den visuelle profilen ble dessuten grunnlaget for en helt ny, informativ og lettnavigert nettside. Noe som i utgangspunktet var kundens opprinnelige behov.
gå til neste: Gjensidige Hallingdal - reklamefilm med lokal vri

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×