Varemerkebyggende TV-reklame til Espegard

Merkevarebygging / Reklamefilm | espegard

I film nummer to i serien av nasjonale TV-reklamer blir vi med ut og nyter naturen på tomannshånd. Denne stemningsfulle fortellingen holder fast ved en viktig tanke – den positive kontrasten. Det handler om å gi seerne et litt «etterlengtet pusterom» og en minneverdig reklamefilm.  

Første reklamefilm i serien ser du her

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode

BAKGRUNN 

Espegard holder til på Ål i Hallingdal. De selger blant annet en rekke produkter for fritidssegmentet. For mange er de mest kjent som produsenten av bålpanner. I takt med økt salg har foretaket ekspandert. Større satsing på digital markedsføring, levende bilder og film viser seg å være et vinnende konsept. Vi fikk i oppdrag å lage en nasjonal TV-reklame for Espegard sitt produkt «Vedkløyveren». Målet var å lage filmer som skiller seg ut fra mengden.

PROSESS – varemerkebyggende TV-reklame med produktfokus på 20 sekunder?

Gjennom hele prosessen fokuserte vi på å nå opp til salgsmålene fra kunden. Vi var også nødt til å tenke langsiktig, for å dra nytte av den store spredningen som nasjonal TV-reklame gir. Det ble derfor viktig å tydeliggjøre avsenderen og slagordet «Mer tid ute», for å bygge varemerke og skape gjenkjenning til kommende kampanjer.

Valg av modell, innspillingssted og musikk var nøye gjennomtenkt. Vi brukte to flinke, lokale filmfotografer som kjenner Espegard-universet godt, og som vi har et langsiktig samarbeid med.

RESULTAT – tidløst og godt resultat

Å kombinere salgs- og merkevarebyggende reklame på 20 sekunder var en utfordring. God stemning skapte vi med hjelp av autentisk modell, riktig lys og lyd samt perfekt sted for innspilling. Produkttekster med «tracking» belyste produktet ytterligere. Som en tilleggsbonus gav innspillingen oss ekstra materiale og content til annonser, digital annonsering, SoMe og trykksaker. Dette kan vi tydelig se resultat av i dag, da vi fortsatt publiserer «nytt» materiale – skapt for over 2 år siden.

Se den første filmen i serien her

se flere jobber fra espegard eller
gå til neste: Visuell identitet for helseforetaket Recoveryakademiet

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×