fbpx

Tibia Trening – Visuell identitet til treningssenter

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | Tibia Trening
I 2019 ønsket Gol Gym å endre navn og visuell identitet. Etter en liten kreativ prosess landet man på Tibia Trening. Tibia Trening ønsker å være en lavterskel møteplass for alle som ønsker å trene sammen. Vi har utformet en profil med et friskt og sportslig uttrykk.

Med fokus på styrke, livskvalitet og profesjonalitet

Trening gir bedre fysisk og mental helse som igjen gir økt livskvalitet. Det er sosialt, avslappende og det gir bedre balanse. Særlig viktig er det å trene styrke når man passerer 50 år. Treningssenteret ønsker å fremstå som profesjonelt og ordentlig. Derfor har de utstyr av høy og profesjonell kvalitet. De har også fokus på et godt kosthold ved siden av treningen.

Tibia er blant annet det latinske navnet på fremre leggbein. Det har en god og klingende tone samtidig som det utstråler både sunnhet, kropp og balanse. Det er en frisk og sportslig lyd i ordet. «Trening» når bredere ut enn ordet «gym».

Med dette som utgangspunkt gikk vi i gang med å lage Tibia Trening sin visuelle identitet.

Prosessen med visuell identitet

Verdiord er viktige i en visuell identitet. De gir et bilde av bedriftens viktigste verdier i stikkordsform. Dette danner igjen grunnlag for mye av det visuelle arbeidet. Her er noen viktige verdiord: styrke / bevegelse / dynamikk / progresjon / stabilitet / balanse. Andre aktuelle verdiord: sunnhet / levende / frisk / kropp / ledd / bredde / allsidig / sport

I prosessen har vi jobbet fram to ulike retninger. Kunden fikk velge den ene som vi jobbet videre ut.

Et sportslig og friskt designuttrykk

Det generelle designuttrykket er sportslig og friskt. Skrå former gir et dynamisk og moderne uttrykk. Kombinasjonen av kraftige varme og kjøligere farger gir både liv og stabilitet i uttrykket.

Logoen består av enkel strek med en person som tar push-ups eller planken. En øvelse alle kan gjøre og det symboliserer på denne måten lavterskel. Den stiliserte personen i logoen representerer også en T. Skrifttypen er tydelig sportslig. Alt i alt får man følelse av energi og balanse. Den stigende formen er også et fint bilde på progresjon.

Logoen baserer seg på en enkel form der streken symboliserer en stilistisk kropp som tar push-ups eller planken. Noe alle kan gjøre og det symboliserer på denne måten lavterskel. Den stiliserte personen i logoen representerer også en T. Skrifttypen gir et umiddelbart sportslig inntrykk. Alt i alt gir den følelse av energi og balanse. Formens stigende kurve er også et fint bilde på progresjon, en viktig verdi i trening.
Kombinasjonen av kraftige varme og kjøligere farger gir både liv og stabilitet i uttrykket. Korall representerer varmen, friskheten og energien, mens blåbær gir balanse og styrken. Alt i alt gir paletten en fin fargemessig naturlig balanse og et solid kvalitetsuttrykk.
Bildemaneren er en kombinasjon av sort/hvitt-foto, fargefoto i nedtonede farger og foto med kraftige fargefilter. Sistnevnte tilfører mye energi, mens sort/hvitt-fotoer og nedtonede fargefoto gir stabilitet og ro i uttrykket. Sammen med designelementer skapes et sportslig, dynamisk og friskt uttrykk.
gå til neste: Digital kampanje – Sommerferie i Hallingdal

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×