Med fokus på styrke, livskvalitet og profesjonalitet
Trening gir bedre fysisk og mental helse som igjen gir økt livskvalitet. Det er sosialt, avslappende og det gir bedre balanse. Særlig viktig er det å trene styrke når man passerer 50 år. Treningssenteret ønsker å fremstå som profesjonelt og ordentlig. Derfor har de utstyr av høy og profesjonell kvalitet. De har også fokus på et godt kosthold ved siden av treningen.
Tibia er blant annet det latinske navnet på fremre leggbein. Det har en god og klingende tone samtidig som det utstråler både sunnhet, kropp og balanse. Det er en frisk og sportslig lyd i ordet. «Trening» når bredere ut enn ordet «gym».
Med dette som utgangspunkt gikk vi i gang med å lage Tibia Trening sin visuelle identitet.Prosessen med visuell identitet
Verdiord er viktige i en visuell identitet. De gir et bilde av bedriftens viktigste verdier i stikkordsform. Dette danner igjen grunnlag for mye av det visuelle arbeidet. Her er noen viktige verdiord: styrke / bevegelse / dynamikk / progresjon / stabilitet / balanse. Andre aktuelle verdiord: sunnhet / levende / frisk / kropp / ledd / bredde / allsidig / sport
I prosessen har vi jobbet fram to ulike retninger. Kunden fikk velge den ene som vi jobbet videre ut.
Et sportslig og friskt designuttrykk
Det generelle designuttrykket er sportslig og friskt. Skrå former gir et dynamisk og moderne uttrykk. Kombinasjonen av kraftige varme og kjøligere farger gir både liv og stabilitet i uttrykket.
Logoen består av enkel strek med en person som tar push-ups eller planken. En øvelse alle kan gjøre og det symboliserer på denne måten lavterskel. Den stiliserte personen i logoen representerer også en T. Skrifttypen er tydelig sportslig. Alt i alt får man følelse av energi og balanse. Den stigende formen er også et fint bilde på progresjon.


