Fjellmøbler – håndlaget logo

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | Fjellmøbler
  Fjellmøbler trengte en ny logo og profil. Robuste møbler, ekte og levende håndverk, skreddersydde møbler var noen av stikkordene vi arbeidet ut fra. Vi ønsket å skape en visuell identitet som speilet dette – og gi dem en logo de med stolthet kunne bære på brystet.
Fjellmøbler lager håndlagde møbler. Ekte håndverk fortjener en håndlaget logo. Bak Fjellmøbler sin logo og grafisk profil ligger et stort stykke arbeid –  fra strategiske valg og ideer, tidlige skisser til ferdig profil. Slik er logo og profil skreddersydd etter Fjellmøbler sine mål og ønsker.

Fra hobby til arbeid

Per Egil Vårdal gjorde kveldshobbyen om til fast arbeid. Med Fjellmøbler utfolder han seg som møbelsnekker, med utgangspunkt i kortreist materiale og gammelt håndverk. I verkstedet på Torpo i Hallingdal blir møbler laget for hånd. Som oftest i kraftige materialer og gjerne tilpasset etter kundens ønsker. Gamle teknikker som innfelling og gjennomgående kiler, sørger for solide håndlagde møbler med et eget karakteristisk særpreg.

Hvorfor en hjort som logo?

I oppdraget med visuell identitet, så vi muligheten for å kunne lage en personlig, ujålete og tidløs grafisk profil. Først av alt landet vi på en hjort som logoelement. Fordi hjorten er et fint bilde på det skreddersydde. En tøff og hardfør kar som passer perfekt inn i den ville og vakre naturen den ferdes i.  Sammen med en «upolert» skrifttype skapes følelsen av ekte håndverk.

Fjellfarger og rustikke bilder

De blågrønne og gråbrune fargetonene i profilen er basert på livet og stemningene i fjellet. De gir assosiasjoner til alt fra blåner, friskt vann, fjell og ville dyr.  Sammen danner fargene et bilde av friskhet, eksklusivitet, tidløshet og kvalitet. Bildemaneren er rustikk, levende og autentisk, med nedtonede farger hentet fra fargepalletten.

Fjellmøbler – med fokus på det ekte

Det ekte, levende og personlige håndverket kompletteres ved en egen signaturvariant av logo og brennmerker. Oppsummert har vi laget en visuell identitet som oser av ekte og robust håndverk.
I logoen ser man et enkelt men samtidig majestetisk hjortehode som glir fint over i en tydelig og stødig «møbelkropp». Logoelementet er enkelt og har god balanse. Man skimter også bokstaven F for Fjellmøbler flere steder i logoen. Fjellmøbler sin logo er stolt og robust. Egenskaper man kan forvente av en møbelsnekker, med håndverket i fokus. Hjorten symboliserer blant annet det tilpasningsdyktige.
Brosjyre og visittkort er tydelig forankret i den grafiske profilen. Et visittkort skåret ut av tre med svidd trykk er ikke dagligdags. Det hele oser av kvalitet og ekte håndverk.
gå til neste: Espegard – fotoshoot Hoddevika

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×