fbpx

Oset Fjellhotell - visuell identitet tuftet på tradisjon og hjemmefølelse

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | visuell identitet | oset fjelhotell
Vi har laget ny visuell identitet for det tradisjonsrike Oset Fjellhotell på Golsfjellet. Den nye grafiske profilen har fokus på viktige verdier som tradisjon og hjemmefølelse, trygghet og nærhet.

Bakgrunn – som å komme hjem

Tradisjonsrike Oset Fjellhotell er godt etablert på Golsfjellet. Hotellet er drevet av samme familie helt siden 1880. Gjesten får gjerne følelsen av å komme hjem når man tar inn her. Hjem til fjellet. For her blir man møtt av trygghet og nærhet, et sted der man blir sett. Både personalet og gjesten får være seg selv. I hotellets kriker og kroker finner alle sin plass. Ved Oset kan man ta del i et vell av opplevelser i vakkert fjellandskap, året rundt. Med dette som utgangspunkt har vi, i tett samarbeid med kunden, laget en visuell identitet som kommuniserer og forsterker hotellets DNA.

www.oset.no

Prosess – med tradisjon og trygghet i fokus

Mye har endret seg siden Guri og Peder Narum tok imot de første sommergjestene på stølen i 1880. Fra å være en støl, med kyr i vakkert kulturlandskap. Til å i dag være et flott hotell i fjellet. Noe har blitt bevart gjennom alle disse årene. Norske tradisjoner ligger i bunn. Overalt i hotellet finner man vakre gamle møbler og antikke gjenstander. Sammen med et gjestfritt og varmt personale skaper det lune og trygge rammer for gjestene som kommer. I prosessen med visuell identitet har vi hatt stort fokus på disse verdiene.

Resultat – visuell identitet som oser av varme og historie

I hele den visuelle identiteten for Oset Fjellhotell går det en rød tråd. Hjemmefølelsen. I samspillet mellom logo, fargepalett, ikoner, fonter og bildemaner oser det av varme og historie. Den ornamentale logoen og ikontegningene er nære og personlige. Fargepaletten går i varme, lune toner. Fontene har en fin balanse mellom det tradisjonelle og det enkle og rene. Bildene er ærlige, uhøytidelige og ofte tett på gjesten, med en tydelig historiefortelling. Innimellom har de et varmtonet preg. Alt i alt sitter man igjen med en følelse av å være … hjemme. Man får lyst til å reise til Oset Fjellhotell

Se hva vi har gjort med logo og visuell profil for Hemsedal Fjellsport

I arbeidet med den visuelle identiteten ble det lagt stor vekt på to hovedverdier. Følelsen av å komme hjem, er rett og slett Oset sitt DNA. I tillegg står tradisjonene sterkt på Oset. Her snakker vi særlig om det norske og folkelige.
Logoen utstråler en fin balanse mellom varme og attraktivitet. Logoelementet tar utgangspunkt i setertradisjonen – det ornamentale mønsteret er inspirert av en osteform fra Oset. Ornamentet er bygd opp rundt “O”, for Oset. Det er nært og personlig samtidig som det utstråler kvalitet og der symmetrien gir balanse.
One line-tegninger brukes blant annet på websidene. Disse er har motiver som kjennetegner hotellet og som folk kjenner seg igjen i.
One line innebærer at hver tegning er tegnet med én sammenhengende strek. Foruten å gi et visuelt løft har teknikken et signaturaktig preg. Streken kan også illustrere kontinuitet, et hotell med en lang og ubrutt historie.
Fargepaletten består av varmtonede naturfarger der de fleste er ganske kraftige.
gå til neste: Ville veier kokebok - nå i salg!

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×