Infinitum Think-In – visuell identitet

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet
Våren 2018 fikk Kreator i oppdrag å lage visuell identitet for miljøkonferansen Infinitum Think-In. En konferanse med norske og utenlandske talere (bla. Fabien Cousteau og Aksel Lund Svindal), som endrer alt fra klesbransjen til USAs klimapolitikk. Der et viktig mål er å bidra til å lose oss inn i en mer bærekraftig framtid. 

Bakgrunn

Infinitum drifter pantesystemet i Norge. Det vil si vårt system for å gjenvinne   drikkevarebokser og plastflasker. Nordmenn er flinkest i verden på retur, med  97 %.  Sammen med null-profitt-organisasjonen Infinitum Movement  jobber de hver dag for å skape engasjement og bevissthet rundt pant. Ikke minst det generelle arbeidet for å styrke klimaet og miljøet vårt. Alt overskudd går til å styrke det norske pantesystemet. Budskapet om en grønnere fremtid formidles gjennom papir- og nettmagasinet Infinitum. Pluss støtte som gis til forskjellige aktivister og ulike initiativ på miljøfeltet. Under konferansen Infinitum Think-In ble engasjerte talere invitert til å snakke om miljø. Alle med ønske om å dytte verden i en mer bærekraftig retning. Og som mener at å spille på lag med kloden er eneste vei å gå. Målet var å inspirere deltakerne til å skape endring i både eget liv og i samfunnet ellers. Ikke minst å gi konkrete råd om hvordan alle kan bidra til at vi får en mer miljøvennlig fremtid.  

Prosess

Konferansen Infinitum Think-In er en naturlig forlengelse av arbeidet til Infinitum og Infinitum Movement. Vi ønsket at den skulle opptre i samme visuelle univers som disse merkevarene, men som samtidig oppleves som en egen «verden i verden». Vi ville skape en visuell identitet som formidlet en cool og beundringsverdig kvalitetskonferanse. En som vekker oppmerksomhet og tar plass. For å skape forandring både lokalt og internasjonalt, for framtiden.

Elementer

Vi har tatt utgangspunkt i «rammene» som er flittig benyttet i Infinitumprofilen. Men her gjort tredimensjonale for så å separere dem til nytenkende grafiske elementer. Disse illustrerer både veiskiller, muligheter samt å tenke «utenfor boksen». Disse har blitt brukt gjennomgående sammen med bildetekstur fra hav, plast og returpapp. Vi tillot oss også å lage en type-lockup/logo for selve konferanse-navnet, for å markere og avgrense arrangementet.
 

Resultat

Her har vi en profil som er både tydelig og modig. Og som kommuniserer framtid, alvor og kreativitet. Vi har designet alt fra digitale posters, nyhetsbrev, nettsider og annonsemateriell til merch, dekorasjon, inngangsstempler og arbeidstøy på plass under konferansen. Spesielt spennende har det vært å ta i bruk materialer, produksjonsmetoder og teksturer som symboliserer en grønn tankegang, eller vekker oppmerksomhet fordi de refererer til hete temaer innenfor miljødebatten. 

Fremtid og prosjektledelse

I tillegg til visuell identitet og branding fikk vi den æresfylte oppgaven med å være prosjektledere av konferansen. Et hektisk og meningsfylt arbeid med mange spennende møter og oppgaver. I disse dager er vi i full gang med å planlegge Infinitum Movement sitt neste Think-In-arrangement, også dette med fokus på en grønnere fremtid.
gå til neste: Hallingdal kraftnett - Nettside

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×