fbpx

Destinasjonen Hallingdal – visuell identitet

Merkevarebygging / Innsikter og strategi / Logo og visuell identitet
Hallingdal er en allsidig, fargerik og tradisjonsrik destinasjon med en lang historie og rik kultur. Hallingdal består av fem kommuner som alle i seg selv er etablerte reisemål. Hvordan kan disse sammen under en felles paraply, sammen bygge en sterkere merkevare som kommer alle til gode?

En grundig prosess ble lagt til grunn, da vi skulle utvikle den visuelle profilen for Hallingdal. Hallingdal er en fargerik dal, på flere områder. Noe vi ønsket å få fram. Vi hentet direkte inspirasjon fra fargene man finner i Hallingdal. Blant annet i alle de vakre og tradisjonsrike broderiene fra bunadene. Hallingdal er ikke mer enn folkene som bor her. Fokuset i kommunikasjonen utad skal derfor fortelle historiene til innbyggerne. Hvordan deres liv gjør dalen til en destinasjon verdt å besøke.

Etter endt prosjekt ble prosjektet med å samle reiselivet stoppet, av økonomiske grunner. Men deler av den visuelle profilen lever videre. Både gjennom Hallingdal Regionråd, som administrerer profilen. Tre av destinasjonsselskapene i Hallingdal har også valgt å bruke profilen videre; Ål Utvikling, Nesbyen Turist- og Næringsservice samt Visit Gol. Mange interkommunale selskap har også brukt profilen, deriblant Hallinghelse og IKT Hallingdal

Hallingdalslogoen er laget med inspirasjon fra stakkemønster, og farger fra Hallingdal. Diamantformene skal gi assosiasjoner til fjell, fjord og dal, mens de i sin helhet danner en H i negativt rom.
For at profilen til Hallingdal skal kunne tas ned på destinasjonsnivå, er det lagt til rette for logovarianter for hver enkelt kommune. Logoformen er den samme, men kommunene har fått hver sin farge fra Hallingdalslogoen, samt en sekundærfarge hentet ut av Hallingdalprofilens farger.
Fargene er hentet fra Hallingdals mange naturlige elementer og årstider. Sammen skal de være med å bygge Hallingdal sin identitet som en fargerik destinasjon.
For at profilen også skal kunne brukes på kommunalt nivå er det laget maler og retningslinjer for dette i designmanualen. Er du interessert i å lese mer om bruk og se flere eksempler kan du laste ned hele designmanualen her.

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/users/kreator/apps/kreator/public/wp-content/themes/creators/single-default.php on line 160
gå til neste: Hallingdal kraftnett – visuell identitet

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×