Geilo Sti- og Løypelag – Visuell identitet

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | Geilo Sti- og Løypelag
Geilo Sti- og Løypelag er en interesseorganisasjon som drifter og videreutvikler sti- og løypenettet på Geilo og omegn. I samarbeid med medlemmer, grunneiere og Hol kommune sørger de for godt merkede stier, preparerte langrennsløyper og spennende sykkelmuligheter.

Ski- og vandretradisjonen står ekstra sterkt på Geilo, i tillegg til at destinasjonen har et solid sykkeltilbud. Vi har laget en visuell profil som spiller på tradisjon/røtter og høyfjell. I den visuelle retningen har det vært viktig å få fram dynamikk. Monogrammet er med på å forsterke det historiske uttrykket. Alt i alt utstråler profilen Geilo sin posisjon som vinter- og sommerdestinasjon.

Bakgrunn

Røtter og tradisjon er viktige begrep innenfor langrenn og vandring. Norge er bla. skisportens vugge. Ikke minst et land der vandring står sterkt. Geilo er synonymt med ski. Sykkel har også vokst fram som en viktig aktivitet.

Før tråkket vi opp løypene selv. Idag er det moderne tråkkemaskiner som står for jobben. Sykkelen er ikke lenger bare en sykkel. Den kommer i utallige varianter, for ulik bruk. Vi lever i et moderne samfunn og Geilo er en moderne by på fjellet. Høyfjell er et av Geilos kjennemerker. Beliggenheten høyt til fjells gir unike fordeler for destinasjonen. Her har man milevis med vidder få andre kan skilte med. Dette gir mulighet for flotte turopplevelser, for både lokale og tilreisende. Alt dette danner også grunnlaget for en visuell identitet for Geilo Sti- og Løypelag.

Prosess

I prosessen jobbet vi fram følgende verdiord som danner grunnlaget for hele profilen: natur / høyfjell / luft / røtter / spor / vilt / åpent / fred / bevegelse / dynamikk / tradisjon / fritid / familie / hytte / stolthet / nettverk / moderne / tur

Vi jobbet fram to mulige valg av visuell retning for prosjektet. Her landet vi på en retning med basis i røtter og høyfjell.

Resultat

Logoen tar utgangspunkt i typografi. Sola og sporet nedenfor danner en liten g, for Geilo. Ved hjelp av linjer formes et fjellandskap. Logoen utstråler blant annet høyfjell, natur, tradisjon, bevegelse og tur. Skjoldet tilfører et klassisk og stolt uttrykk. Sola representerer også et hjul og/eller et drev.

Sti- og løyper er synonymt med kart. Derfor er det utformet designelementer for å forsterke det visuelle uttrykket. Høydekurver fra kart tilfører ekstra bevegelse og dynamikk.  Sti- og løypenettverk i form av linjer gir et fint bilde på nettverk og røtter.

Generelt er fargepaletten en fin balanse mellom klare farger og varme pasteller. Den har en klassisk basis, med rød, blå og varmhvit. Dette er primærfargene. I tillegg finnes tre sekundære pastellfarger, som er hentet fra naturen. Disse tilfører varme, ro og følelse av høyfjell. Alt i alt gir paletten en god og naturlig balanse samt et solid kvalitetsuttrykk.

Bildeuttrykket er naturlig. Andre viktige stikkord er bevegelse (action, aktivitet), familie, høyfjell og fred. Motivene er en miks av tett på og et større utsnitt av aktivitetene ute i naturen.

Skrifttypene tilfører både dynamikk og et klassisk preg.

Bildeuttrykket er naturlig. Andre viktige parametre er bevegelse, familie, høyfjell og fred. Motivene er en miks av tett på og større utsnitt av aktivitetene ute i naturen.
Fargepaletten har en klassisk basis, med rød, blå og varmhvit. Tre sekundære pastellfarger hentet fra naturen tilfører varme, ro og følelse av høyfjell.
Logoen utstråler blant annet høyfjell, natur, tradisjon, bevegelse og tur. Skjoldet tilfører et klassisk og stolt uttrykk. Sola representerer også et hjul eller et drev.
gå til neste: Tibia Trening – Visuell identitet til treningssenter

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×