Fjellmøbler lager møbler for hånd. Ekte håndverk fortjener en ekte, håndlaget logo. Bak Fjellmøbler sin logo og grafisk profil ligger et stort stykke arbeid. Fra strategiske valg og ideer, tidlige skisser til ferdig profil. På mange måter i håndverkets ånd, med prøving og feiling underveis. Slik har vi formet en logo og visuell identitet som er skreddersydd etter Fjellmøbler sine mål og ønsker.
Fjellmøbler har også fått ny nettside
Fra hobby til arbeid
Per Egil Vårdal gjorde kveldshobbyen om til fast arbeid. Etter en reise til Canada ble han inspirert av gamle håndverksteknikker. Vel hjemme satte han i gang med eventyret. Med Fjellmøbler utfolder han seg i dag som møbelsnekker. Alt med utgangspunkt i kortreist materiale og gammelt håndverk. I verkstedet på Torpo i Hallingdal blir møbler laget for hånd. Som oftest i kraftige materialer og gjerne tilpasset etter kundens ønsker. Gamle teknikker som innfelling og gjennomgående kiler, sørger for solide håndlagde møbler med et eget karakteristisk særpreg.
Hvorfor en hjort som logo?
I oppdraget med visuell identitet, så vi muligheten for å kunne lage en personlig, ujålete og tidløs grafisk profil. Først av alt landet vi på en hjort som logoelement. Fordi hjorten er et fint bilde på det skreddersydde. En tøff og hardfør kar som passer perfekt inn i den ville og vakre naturen den ferdes i. Sammen med en «upolert» skrifttype skapes følelsen av ekte håndverk.
Fjellfarger og rustikke bilder
De blågrønne og gråbrune fargetonene i profilen er basert på livet og stemningene i fjellet. De gir assosiasjoner til alt fra blåner, friskt vann, fjell og ville dyr. Sammen danner fargene et bilde av friskhet, eksklusivitet, tidløshet og kvalitet. Bildemaneren er rustikk, levende og autentisk, med nedtonede farger hentet fra fargepaletten.
Fjellmøbler – visuell identitet med fokus på det ekte
Det ekte, levende og personlige håndverket kompletteres med en egen signaturvariant av logo og brennmerker. Oppsummert har Fjellmøbler fått en visuell identitet som oser av ekte og robust håndverk.

