Espegard er et firma med et bredt og variert produktutvalg. Dette kan skape utfordringer. Hvordan kan firmaet beholde en sterk identitet? Og hvordan skal man kommunisere tydelig ut mot en så stor bredde av målgrupper?
En del av vår arbeidshverdag er innsikts- og strategiarbeid, denne gangen for Espegard. Vi har anbefalt Espegard å dele produktene inn i varegrupper, som står på egne bein. Det innebærer at hver gruppe av varer har sin individuelle identitet. Slik vil merkevaren lettere feste seg bedre i folks bevissthet. Alle er tilpasset de ulike målgruppene. På denne måten vil de kommunisere tydeligere ut mot hver enkelt målgruppe.

ORIGINAL er selve spydspissen til Espegard som merkevare. Her er tidløse og solide produkter som ved bevisst markedsføring skal bygge oppunder en ønsket livsstil hos forbrukeren. Slagordet «mer tid ute» forteller både om hvilke kvalitetene som ligger nedfelt i produktene, men også hvilken ønsket effekt man ønsker de skal ha på forbruker.
PROFF - Lang erfaring, omfattende testing av produkter og en egen lidenskap for vedhogst, gir Espegard spesielt god kompetanse på området. De kjenner skogen, utfordringene som følger med hogstarbeidet og er tett på hogstmannen. Dette skal kommuniseres i ESPEGARD PROFF. Erfaring, kunnskap og kompetanse er nøkkelord her.


FRITID er et bredt spekter av kvalitetsprodukter som er med på å berike alles hverdag. Alt fra innovative ildsteder og kamadogrill, til støpejernsprodukter for spenstigere kokkelering. FRITID byr på mange overraskelser som legger til rette for en sosial og spennende hverdag ute i det fri.