Canadian Outdoor – merkevare med solide røtter til naturen

Merkevarebygging / Design og Trykk / Logo og visuell identitet / Nettside | Canadian Outdoor
Dette er historien om en morsom hjemmelaget hagestol som ble til et designikon. Canadian Outdoor har videreutviklet den originale Adirondack-stolen til et rikt utvalg eksklusive utemøbler. Vi har vært så heldige å få bli bedre kjent med Canadian Outdoor og løfte fram en helt ny norsk merkevare. Deriblant å utforme den grafiske profilen. Vi koste oss skikkelig med dette prosjektet.

Bakgrunn – et solid utgangspunkt for en ny merkevare

Canadian Outdoor lager utemøbler til hytte og hjem. Møblene er utelukkende laget av kanadiske tresorter av svært høy kvalitet. De tilbys i flere serier. Alle med røtter tilbake til den første Adirondack-stolen. Vi fikk i oppdrag å gjøre møblene kjent i vårt langstrakte land. På jakt etter det ekte og opprinnelige søkte vi tilbake i originalens lange livsreise. En over 100 år lang spennende og fargerik historie. Vi hilste på en vakker og komfortabel stol, som oser av håndverk. Samtidig ble vi både overrasket og forelsket i stolen. Her på huset elsker vi solide prosjekt som dette. Vi var alle enige om at dette var et bra utgangspunkt for videre arbeid med en merkevare.  

Prosess – viktige særpreg med merkevaren

Canadian Outdoor har flere viktige særpreg som merkevare. Først av alt er alle møblene tro mot det originale designet der en av de viktigste egenskapene er komfort. Dessuten selger de kun utemøbler. Like viktig er de tette båndene til den ville naturen i Nord-Amerika. Alle møblene er laget av kanadiske bærekraftige tresorter, robuste nok til å tåle vårt værharde klima.

Resultat – visuell profil med tydelige linjer til naturen

Logoens tydelige stempelpreg oser «original» og taler et tradisjonelt og nordamerikansk språk. Tverrsnittet av en trestokk, med alle årringene gjenspeiler både det ekte og historiske. Den jordnære paletten er hentet fra hage, blomster og trær, lyse sommerdager samt skogen. Ikke minst fra de naturlige elementene i møblenes materiale og utspring. Den kommuniserer både det kanadiske og skandinaviske i en smakfull miks. I all kommunikasjon er det et fokus på å vise møblene i sitt rette element, ute i naturen. Bildespråket er særlig tydelig på dette. Man finner det også i tekstene. Tekstlig har vi også hatt et ekstra fokus på komfort. Det hele summeres opp med slagordet «With love for the originals».
gå til neste: Ny strategi og visuell profil for Ustekveikja Energi

Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

 

×

Nå ble Sunniva glad

 

Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

Du når henne på:
sunniva@kreator.no

lukk

×