fbpx

Oppdatert logo og visuell identitet for Hemsedal Fjellsport

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | Hemsedal Fjellsport

Med relativt enkle grep. Slik som justering av eksisterende logo, sterke nye visuelle elementer, samt riktig valg av fonter og bilder. Slik fikk Hemsedal Fjellsport en tydelig oppdatering i sin visuelle identitet. Som ved konsekvent bruk videre, vil profilere aktivitetsbedriften og bygge merkevare.

Synliggjøre bedriften bak de popluære aktivitetene

Hemsedal Fjellsport er Hemsedals mest komplette aktivitetsleverandør, sommer som vinter. Her har man alt fra 7-kamp for bedrifter, zipline over Rjukandefoss, til skredkurs. En seriøs aktør med lang erfaring. Dessuten med fokus på det gode møtet mellom mennesker ute i naturen. 

Den visuelle identitetens oppgave er å spisse Hemsedal Fjellsport sin kommunikasjon. Videre skal den knytte de relativt kjente aktivitetene til bedriftens navn. Disse har til nå hatt en lavere kjennskap pga. markedsføring og booking via eksterne aktører. Den skal med andre ord fungere godt sammen med bilder, på plakater og i annonser. For å skape synlighet på nettsider og SoMe. Ikke minst profilere «ute i felten», på kjøretøy, utstyr og arbeidstøy. 

Tar i bruk naturens linjer

Det finnes mange sterke linjer i naturen, og spesielt naturen som Hemsedal Fjellsport opererer i. Vi har alt fra enorme fjellrygger, livlige (eller stille!) elver til topografiske kart og merkede stier. I tillegg kan linjene assosieres til guiding, veiledning og kursing. Det vil si Hemsedal Fjellsport sin rolle når de tar med en gruppe ut i naturen. Det grafiske elementet bygger på disse linjene, i profil. En skrå bølgende form som skaper perspektiv. Vi kan se for oss både fjellsider, skispor, fossefall, klatreruter, stier, bølger og elvedrag. 

Kikk også på visuell identitet for Fjellnettverket

Oppdatert logo, farger og fonter

Logoen er en videreføring av den eksisterende, og beholder derfor bedriftens særpreg. Den er oppdatert til en ren og tydelig logo med mye luft – men også med noe mykhet. Fonten er litt nostalgisk – veldig innbydende og beroligende. Den formidler både seriøsitet og varme. Noen man kan stole på. De runde formene står godt til linje-elementet. Både tittelfont og brødtekstfont er sans-serifer med frisk og tydelig sporty look. De fungerer like godt på digitale som trykte flater. Fargepaletten er naturlig og jordnær. Lysegrå og mørkeblå. Men også med en stor kontrast i en knæsj grønn. Denne , som signaliserer ekstremsport og noe utenom det vanlige. 

gå til neste: Magasin Hemsedal 2022/2023 - din egen "local"

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×