fbpx

TID kafé & landhandel – Visuell identitet

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | tid kafe & landhandel
To år har gått siden Kafé TID åpnet dørene på Ål. Et kafétilbud som raskt har vist seg å være en stor suksess. Denne høsten flyttet de inn i nye og større lokaler. Samtidig slo de seg sammen med Ål Landhandel. Vi lagde i sin tid visuell identitet for begge. Nå fikk vi oppdraget med å oppgradere profilen. Aller først justerte vi navnet til TID kafé & landhandel.

Bakgrunn

TID kafé & landhandel ønsker å være en uformell sosial møteplass, på tvers av sosiale og kulturelle skillelinjer. Her serveres kortreist, økologisk, allergivennlig og rettferdig kvalitetsmat. Landhandelen ligger i samme lokale. Foruten salg av lokalmat over disk leverer de også råvarer til kafeen. Kafeen har egen scene, som byr på konserter m.m. Stedet er samtidig en arbeidstreningsarena. Kort fortalt vårt grunnlag i arbeidet med visuell identitet.  

Prosessen

Navnet TID er et bevisst valg. I en travel hverdag er TID kafé & landhandel en møteplass der man stopper opp og tar seg tid. Ja bare lar tiden flyte. TID er et sted der man bruker tid med hverandre. Noen verdiord for visuell identitet: Tid, ekte, sosialt, varme, personlig og flerkulturelt. Ikke minst orientalsk, rettferdig, økologisk, kvalitet, smak, krydder, kaffe, grønt, friskt og naturlig.  

Resultatet

Logoen er spenstig og balansert på samme tid, både i form og farge. Fargene er friske og varme. Sammen danner de en fin miks av harmoni, historie og flerkulturelt fellesskap. I logoemblemet får man straks assosiasjoner til blant annet kaffebønner, orientalske mønstre m.m. Deler av mønsteret kan tas ut og brukes som designelementer. Dessuten er det et poeng å kunne bruke logoemblemet som stempel. Paletten inneholder både varme og kalde toner. Den er i hovedsak kraftig samtidig som den kompletteres med to pasteller.  Alt i alt gir paletten en fin fargemessig balanse og et kvalitetsuttrykk. I dialog med kunden har vi også utarbeidet bildemaner, skriftsnitt samt et slagord: God prat og lokal smak Alt i alt en visuell identitet som oser av varme. Varme mennesker og varm kaffe.
gå til neste: Sport 1 Geilo – Inspirasjonsmagasin

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×