fbpx

Espegard – visuell identitet

Merkevarebygging / Logo og visuell identitet | espegard
Espegard er et firma i stor vekst. I takt med dette ønsket de en ny visuell profil, som kunne styrke deres merkevare og identitet.

Tidløse opplevelser

Espegard er en bedrift som bokstavelig talt brenner for frilufts­livet. Enten man er ute sammen med venner og familie rundt bålpanna. Eller om man er alene med øks i høstskogen. Espegard ser de tidløse opplevelsene som ligger i sparkstøtting og kjelke, som en verdi de ønsker å videreformidle.

Mer tid ute

Og det er mye mer. Ved, grill, bålhus og tretjære for å nevne noen.  Fellesnevneren for Espegards produkter er at de trekk­er mennesker ut i naturen. De tar oss nærmere elementene og gir en unik til­­­stede­værelse.  Gjennom lek, kropps­arbeid eller i lyset av flamm­ene. Dette er selve nerven i ­Espe­­gard og det de ønsker å formidle. ­Produkt­ene –representerer en livsstil, og Espegard skal bidra til at så mange som mulig vil ta del i den. Som en del av arbeidet jobbet vi fram slagordet «Mer tid ute». Dette sammenfatter Espegards virke og ønsker. 

Fra mange logoer til én felles logo

Arbeidet med den visuelle identiteten bydde på flere spennende utfordringer. Én av dem var å forenkle flere av feltene de jobber med. Nettopp det å finne en fellesnevner for produktene. I tillegg til Espegards logo fantes det logoer for Espegard Bålpanne, Espegard Vedutstyr og Espegard Tretjære. I arbeidet jobbet vi fram én ny, felles logo med skogen i fokus. Unntaket var tretjæren, som fikk beholde sin logo.

Rød, grå og sort fargepalett

Espegards nye fargepalett består av Espegard-rød, Espegard-grå og 90 % sort. Sistnevnte gir et mykere og mer naturlig uttrykk enn en hard, sort farge. På mange måter minner den om sort kull, som passer godt for en bålpanneprodusent. Sort assosieres også med noe moderne og kvalitet. Espegards røde tone er varm og tydelig samtidig som den utstråler energi. Grått finner man overalt ute og utstråler både kvalitet og noe klassisk. 

 

se flere jobber fra espegard eller
gå til neste: Visuell identitet for Hallingdal Økonomiservice

    Takk for din henvendelse, vi svarer deg normalt innen 24 timer, eller førstkommende arbeidsdag

     

    ×

    Nå ble Sunniva glad

     

    Sunniva gleder seg til å høre fra deg!
    Send henne en overbevisende mail om hvorfor akkurat du hører hjemme
    sammen med oss. Legg gjerne ved noen vedlegg, om det er relevant.

    Du når henne på:
    sunniva@kreator.no

    lukk

    ×