Tidløse opplevelser
Espegard er en bedrift som bokstavelig talt brenner for friluftslivet. Enten man er ute sammen med venner og familie rundt bålpanna. Eller om man er alene med øks i høstskogen. Espegard ser de tidløse opplevelsene som ligger i sparkstøtting og kjelke, som en verdi de ønsker å videreformidle.
Mer tid ute
Og det er mye mer. Ved, grill, bålhus og tretjære for å nevne noen. Fellesnevneren for Espegards produkter er at de trekker mennesker ut i naturen. De tar oss nærmere elementene og gir en unik tilstedeværelse. Gjennom lek, kroppsarbeid eller i lyset av flammene. Dette er selve nerven i Espegard og det de ønsker å formidle. Produktene –representerer en livsstil, og Espegard skal bidra til at så mange som mulig vil ta del i den. Som en del av arbeidet jobbet vi fram slagordet «Mer tid ute». Dette sammenfatter Espegards virke og ønsker.
Fra mange logoer til én felles logo
Arbeidet med den visuelle identiteten bydde på flere spennende utfordringer. Én av dem var å forenkle flere av feltene de jobber med. Nettopp det å finne en fellesnevner for produktene. I tillegg til Espegards logo fantes det logoer for Espegard Bålpanne, Espegard Vedutstyr og Espegard Tretjære. I arbeidet jobbet vi fram én ny, felles logo med skogen i fokus. Unntaket var tretjæren, som fikk beholde sin logo.
Rød, grå og sort fargepalett
Espegards nye fargepalett består av Espegard-rød, Espegard-grå og 90 % sort. Sistnevnte gir et mykere og mer naturlig uttrykk enn en hard, sort farge. På mange måter minner den om sort kull, som passer godt for en bålpanneprodusent. Sort assosieres også med noe moderne og kvalitet. Espegards røde tone er varm og tydelig samtidig som den utstråler energi. Grått finner man overalt ute og utstråler både kvalitet og noe klassisk.